Задачі психологічної служби школи:
- створення сприятливого психологічного клімату в педагогічному та учнівськомуколективі;
- створення умов для формування у дітей мотивації до самовиховання і саморозвитку;
- у забезпеченні індивідуального підходу до кожної дитини на основі її психолого-педагогічного вивчення;
- у профілактиці і корекції відхилень в інтелектуальному і особистісному розвитку дитини;
- профілактика негативних явищ і пропаганда здорового способу життя;
- психологічне забезпечення допрофільного та профільногонавчанняучнів;
- психологічний супровід випускників до та під час зовнішньогонезалежногооцінювання.
Основнимивидами діяльності психологічноїслужби школи впродовж навчального рокує:
Психодіагностика – головне завдання цього напрямку полягає в оцінюванні психології та поведінки дітей у школі, складанні їх кваліфікованої психологічної характеристики, що базується на достовірних і надійних даних, отриманих у процесі психологічного дослідження.
Для забезпечення цих завдань шкільний психолог проводить такі діагностичні дослідження:
- вивчення особливостей адаптації першокласників до навчання у школі та виявлення причин дезадаптації;
- дослідження розвитку інтелектуальних здібностей учнів,тестування з метою виявлення академічних інтересів та нахилів учнів молодшої школи;
- психодіагностика з метою вивчення адаптації п’ятикласників до навчання у старшій школі, вивчення мікроклімату в колективі, структури взаємодії, та розробка рекомендацій по його покращенню;
- виявлення інтелектуальної обдарованості учнів;
- психодіагностика дітей, що мають ознаки шкільної дезадаптації (зниження успішності, порушення поведінки, емоційна напруженість);
- вивчення здібностей та інтересів учнів з метою їх профорієнтації та визначення з вибором профільного предмету;
- проведення анкетування учнів, які обрали профільні предмети;
- вивчення навчальних інтересів та здібностей учнів рівня розумового розвитку з метою надання рекомендацій вибору профілю навчання;
- діагностика і психологічний аналіз сумісності напрямку профілю і навчальних інтересів та здібностей учнів;
- діагностика готовності до навчання в школі майбутніх першокласників.
Проводяться профілактично – просвітницькі заняття серед підлітків 7 – 11 класів за такими темами:
- «Шкідливі звички – загроза здоров’ю»,
- «Стандарт особистості і індивідуальність»,
- «Правила толерантного спілкування»,
- «Учимось жити без конфліктів».
Для взаємодії та співпраці психолога з вчителями, проводяться засідання, наради та семінари:
- «Труднощі першокласників в період адаптації»,
- «Особливості адаптації п’ятикласників до навчання у старшій школі»,
- «Особливості роботи з обдарованими дітьми»,
- «Причини конфліктів у шкільному середовищі»,
- «Впровадження мультипрофільного навчання в старших класах».
З метою створення атмосфери взаємодопомоги та співробітництва в роботі з батьками проводяться наради:
- «Психологічна готовність дитини до шкільного навчання»для батьків1-х класів;
- «Перехід дитини до навчання в старшій школі»для батьків 5-х класів.
Консультаційна робота психолога містить складання і формулювання психолого – педагогічних рекомендацій, що випливають із результатів проведеного психодіагностичного обстеження; проведення бесід з тими, хто потребує консультативної допомоги; роботу з учителями й батьками, з питань навчання та виховання, а також з інших актуальних питань.
При необхідності проводиться психологічна корекція з окремими групами учнів, з елементами психологічного тренінгу, а також індивідуальні і групові консультації для батьків та учнів.
Таким чином роботашкільного психолога, починаючи з моменту постановки проблеми і закінчуючиреалізацієюрішеньконсиліуму, є одним циклом діяльності психолога.
Практичний психолог пройшла навчання та отримали сертифікати за такими програмами:
- «Корисні звички» та «Цікаво про корисне»,
- «Тренінг для тренерів СПТ та просвітницько-профілактичних програм».